älskade Mauritz, idag lördag ...

... är allt betydligt bättre! Förstår nu att det var en förkylning med övre luftvägsinfektion som fick mig så ordentligt ur gängorna.
... där nere - i djupet - fanns jag dock intressant kunskap om mig själv. Jag har så länge undrat över vad som sker med mig mentalt. Känner inte riktigt igen den stillsamma - inte så "fartiga", lite försiktiga och något osäkra person jag allt oftare möter. Undrar så ofta vart tog all tuffhet, självklarhet och modet vägen? Var det ändå inte hela jag - fanns där annat under? Nu efter dagar av "hängighet" - har jag alltså befunnit mig närmare ett annat själv - som också existerar idag. Den person, som jag behöver lära känna och acceptera. Jag tror också att en viss input kom från att ha läst utdrag ur Lennart Matikainens bok Rena relationer. Förstår idag, att ha en god relation till mig - det är det viktigaste av allt.
... köpte idag en samlingsbox av min älskade Puccini!! Lyssnar med stor glädje till den och ...
... ser fram emot ett operabesök i nästa vecka, dock icke Puccini, men väl Verdi Il Trovatore.
... åh, jag behöver så väl se om mig själv och strunta i alla dem där ute. De får klara sig själva!

älskar dig, min käre Mauritz. Du ger mig mod att söka och se.

din Greta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0